Alla inlägg under juli 2012

Av Helena Wreigård - 31 juli 2012 22:36

Blev väckt i morse av Jenny som ringde. Hon och Hanna Widerstedt hade varit på Harrys i går kväll på måndagsklubben och Jenny hade fått åka hem ensam då Hanna fått tillbringa natten hos polisen. Så Jenny befann sig i askersund och stackars Hanna var strandsatt i Motala då hon blivit utsläppt från polisen och behövde skjuts. Så det blev att slänga på sig kläder och ge sig iväg till polisstationen, plocka upp stackarn o sen styra bilen mot askersund.
Måste faktiskt säga att Widerstedt var riktigt skön tjej och att bilden jag haft av henne tidigare har ändrats radikalt.
Efter lite frukost och skitsnack med Jenny och Hanna så åkte vi hem till mamma för lite lunch och pappa passade på att provköra gtn innan vi åkte hemmåt.

Nya surfplattan kom idag med. Kostade 1000 kr inkl frakten så hade väl inga höga förväntningar på den direkt men efter ett par timmars pillande så är jag supernöjd med köpet och barnen har haft jättekul med alla spel så vi kommer ha stor nytta av den regniga och tråkiga dagar :-)

I morgon blir det jobb igen och sen får vi väl se om det kanske blir att trängas med alla andra idioter på skänninge marknad på onsdag sen. Känns inte så lockande direkt men lär väl hamna där endå antar jag.

Av Helena Wreigård - 28 juli 2012 17:47

Har varit sjuk i 2 dagar med magont och illamående. Var väl någon släng av någon knepig magsjuka då jag kräktes en gång och sen var allmänt kass i magen. Men nu är jag tillbaka på banan igen och jobbar för fullt igen.
Blev inte billigt att vara hemma i 2 dagar då jag surfade runt på diverse sidor och bara råkade klicka hem en surfplatta plus massa tillbehör från tradera och ebay. Får väl se vad det är för nåt att ha sen när den trillar hem med posten i veckan.
Ida lär nog bli glad för den iaf.

Fått mitt schema för augusti på jobbet med. Det här löftet om dagtid var ju bara att se sig om i stjärnorna tyvärr då trenden med att jobba kväll verkar hålla i sig. Lyckades iaf ändra schemat så jag bara jobbar varannan helg istället för varje lördag så det är ju nåt positivt iaf.
Men kommer ligga på som fan nu om att min timlön måste höjas om jag ska fortsätta jobba såhär!
Eftersom jag vart lovad dagtid med undantag för juli månad så skrev jag ju på avtalet och godkände lönen då det är en ok lön för en dagtid men eftersom jag nu kommer jobba kvällar och helger så är den under all kritik!
Visst det är bättre än akassan men ska man inte ha bättre betalt än 123kr/timme inkl ob och semesterersättning man jobbar kvällar o helger?
Kommer knappt få någon tid för familjen mer än varannan helg och det känns inte kul heller.
Men men det är ju ett jobb iaf och jag trivs bra men är tråkigt att familjelivet blir lidande.

Av Helena Wreigård - 25 juli 2012 00:47

Varje månad är det samma sak att man ser fram emot lönen och man får känna sig rik i någon dag tills räkningarna ska betalas o då är det inte lika kul längre.
Har ju jobbat som en dåre denna månaden så det blev en riktigt fin lön som nu trillade in på kontot. Tyvärr så har man slösat o lånat pengar av sambon då vi köpte en värmepump, massor ved, storshopping i Ullared och sen drog jag på mig den klantiga och helt jävla onödiga fortkörningsboten på 2400 spänn så den fina summan på kontot sjönk drastiskt men ser ju fortfarande riktigt ljust ut ändå trotsallt vilket det inte gjort föregående månader när man var arbetslös och kunde vara glad om man hade 2000 kr över när allt var betalt.
Eftersom vi nyligen var i Ullared och storshoppade så behövs det inte fyllas på något i barnens garderober eller min egna. Utan det blir att sätta undan mycket på sparkontot som har tunnats ut lite efter arbetslösheten. Nästa månad blir det ju sämre lön oxå då jag slutat på torken och därmed inte kommer få ut någon mer lön därifrån men känns bra ändå för vet i fn om jag hade pallat att jobba 16 timmar om dagen länge till.
Går ju förhoppningsvis över till dagtid nu i augusti på assistentjobbet och kommer max köra varannan helg som var sagt från början när jag fick anställningen så då blir det ju lite mera rutin på allt igen.
Är sjukt trött på att bara ha 1 dag ledig i veckan max och sen jobbat varje jävla helg. Blir ju ingen familjetid alls!
Har fått pussla galet nu i både juni o juli för att få livet att gå ihop med barnen och jobbet då jag bara kört kvällar och helger o Mattias har jobbat 12 timmars på nätterna så vi har sagt hej och hejdå i dörren till varandra här i princip.

Kanske dax att hoppa i säng.
Anticimex kommer i morgon och ska göra en besiktning till våran försäkring så det är väl bäst att man hunnit upp och vaknat till liv innan dom stövlar in här.

Smell u later bitches!




Av Helena Wreigård - 23 juli 2012 13:46

Lilleman har kommit på att han inte är någon bebis längre och att det kanske är dax att sluta med blöjorna o börja använda kalsonger som pappa istället. Potten var en riktig hit iaf då han tycker det är skitkul när den spelar en melodi när han gjort något så det är ju ett plus och han utnyttjar sin chans att få springa runt o vara nakenfis. Bara hoppas det håller i sig med intresset för pottan så vi kan sluta med blöjorna snart.

Så nu är det glädjedanser så fort pottan spelar för både mig och lilleman.

Av Helena Wreigård - 23 juli 2012 00:09

Nu jävlar blir det åka av!
Karln har slitit som ett djur i 2 dagar med bilen i verkstan med att byta turbo aggregaten och han blev äntligen klar nu under kvällen och vi har varit ute och provkört bilen. Den går ruskigt bra men tappar laddtrycket för turbona är för små. Den har inte samma effekt som våran gamla gt så mera modifieringar lär det bli framöver med mer trim, nytt avgassystem, större utblås mm.
Nu ser vi fram emot Actionmeet och Big meet i lkpg!!



Av Helena Wreigård - 22 juli 2012 16:16

Jag/Helena/monstermamma på *host* 29 år, yr blondin, 2 barnsmor och mästare på att upprätthålla kaoset i vardagen med familj, hem och jobb. Jobbar som personlig assistent om dagarna o på fritiden vilket jag aldrig har försöker jag umgås med vännerna. Större tiden går åt till familjen då det alltid är något inplanerat och man har konstant 10 bollar i luften. Får jag chansen och är barnledig vilket händer sällan så hittar man nog mig på ett dansgolv någonstans och svänger loss eller bänkad framför tvn med godiskålen och tar det lugnt.

Mattias/monsterpappan
Snart fyllda 40 år och kan därmed klassas som gubbe;-) Är min underbara sambo/trolovade och far till våra 2 minimonster. Han jobbar som maskinoperatör på en foderfabrik 23 år tillbaka.
Träffades 2002 på ett uteställe i Motala men blev inte tillsammans förrens 17 april 2004 och då har det flytit på med både barn,förlovning och husköp.
Han har ett enormt bilintresse och vårdar sin sportkärra ömt.Trots att vi är som natt och dag så kompletterar vi varandra. Mycket diskussioner blir det då vi har delade meningar om allt men lyckas på nåt knepigt sätt alltid komma överens. Älskar honom enormt mycket trots att han kan driva mig till vansinne emellanåt:-

Ida/Minimonster/sessan/snorkfröken
Ida är våran första avkomma som nu i skrivande stund är 6 1/2 år, ska snart börja skolan, tappar tänder på löpande band och är lika envis som en åsna vilket hon fått ifrån mig men är världens underbaraste dotter! Ida var helt oplanerad och överraskade oss totalt då vi fick reda på graviditeten i v 20. Men allt slutade ju lyckligt och vi kunde inte fått en bättre unge;-)

Ivar/Minimonster/Lilleman
Ivar är 2 1/2 år, pratar gärna sönder öronen på folk, busig och enormt glad liten kille.
Traktorer är hans största intresse och monsterpappan är en stor idol då han har massor traktorer på sitt jobb.
Vårat lilla yrväder helt enkelt.

Kaninskrället
Ozzy är våran maskot som ingår i monsterfamiljen. Han är en vit/blå ögd vädur på 3 år som gärna leker tafatt med barnen, lata sig i buren och äta. Hans stora passion i livet är att bita sönder kablar och har under våra 2 år som ägare nog gett sig på dom flesta kablarna för oss.

Detta var då en kort presentation av oss medlemmar i monsterfamiljen.

Av Helena Wreigård - 22 juli 2012 01:23

Har ju haft mitt körkort många år och har aldrig krockat,kört i eller fått fortkörningsböter trots att jag inte håller hastigheterna jämt. Har bara dragit på mig en parkeringsbot som högst under alla år fram tills idag....
Skulle hem från jobbet stressad som vanligt då karln var hemma med barnen och väntade på att jag skulle komma hem så han kunde åka och meka med nya bilen i verkstan.
Den normala vägen som man brukar åka var avstängd pga folkrace festivalen så fick åka den andra istället som är längre. 
Tyvärr stod det en snut med laser och plockade in mig för blåskontroll och som avskedsgåva innan jag fick åka fick jag en fin böteslapp på 2400 kr för fortkörning i 63 km/h på en 50 väg. 
Känns riktigt surt då det är pengar man hade kunnat ha roligare för men det är bara bita i det sura äpplet, betala och sen lätta på gasen i fortsättningen.

Karln har tillbringat hela eftermiddagen i verkstan med sportkärran och kommer väl hem i natt någon gång när han tröttnat på att skruva. 
Båda turbo aggregaten ska bytas sen får vi hoppas att bilen funkar som den ska. 
Känns ju inte så kul nu när vi äntligen fått tag i en gt efter mycket letande och det första vi får göra är att lägga ner en hel förmögenhet på att laga den om det inte är turbon nu.
Var ju en chansning när vi köpte den då Mattias var till 90% säker att det var ena turbon som var paj och det skulle kosta 5000 kr att laga vilket är en ok summa då vi fick bilen väldigt billigt pga det men är det inte det som är felet så kan det ju dra iväg kostnadsmässigt och det är inte så kul då Mattias har sett fram emot Actionmeet och 3000gt träffen i Linköping i augusti.
Håller tummarna iaf.
Var ett par nervösa timmar hem med bilen då vi fick krypköra i 90 blås på motorvägen hela vägen från Södertälje där vi låtit bilen stå över natten efter att vi hämtat den på Ekerö för vi skulle åka på kryssning med cinderella och ville inte köra med gtn genom Stockholm samt att jag totalvägrar att köra bilen där. Får ju fetpanik på alla bilar och störst går först mentaliteten i den stan.
Men hem kom vi iaf och bilen klarade sig hela vägen hem.

Kryssningen då. Fullt ös på ungarna hela tiden då det skulle lekas, dansas och käka massa glass i buffen. Fick dom inte i säng förrens klockan var 23.30 och då tvärdäckade vi oxå.
Hade kändisspan oxå då vi både sprang på Rut Närhi/ båtpastorn samt Håkan från tvprogrammet Färjan.
Dom var i full gång med att spela in på båten och vi sprang på tv teamet hela tiden då dom sprang runt överallt och jagade folk med kameran. 
Får väl se om vi skymtas i tv rutan sen. 

Nu ska jag kasta mig i säng för karln behagar väl inte att komma hem än på ett par timmar antar jag.
Ska ju jobba i morgon med så gäller ju att vara pigg.

Smell u later bitches!

Av Helena Wreigård - 22 juli 2012 01:21

Hejsan och välkommen till mitt nya krypin där jag kommer dela med mig av våran kaotiska vardag framöver!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vem är då jag?
Jo, en måttligt upprorisk, enormt glad och vässad *host* 29 årig 2 barnsmamma till Ida född 8/1-06 och Ivar 17/3-10.
Hon bor utanför Motala i ett rött hus med vita knutar med streetrace galna sambon Mattias, barnen och ett kaninskrälle


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards