Alla inlägg under september 2012

Av Helena Wreigård - 30 september 2012 13:34

Har noll lust med att städa men eftersom ingen annan i den här familjen ogärna lyfter ett finger för att gärna hjälpa till så faller lotten på mig jämt och jag ska nog erkänna att jag varit jävligt lat sista tiden med att hålla ordning så nu har jag ett mindre krig att ta hand om här hemma.
Hallen och köket är iaf helt färdigt och nu är det bara att fortsätta till nästa rum. Omg! Vad har jag gett mig in på?!
Men får väl köra ett rum i taget så är det förhoppningsvis klart snart får vi hoppas. Tänkte iaf hinna med undervåningen färdigt idag sen blir det att ta tag i stora förrådet på övervåningen och rensa ur all skit i veckan när barnen är i skolan o dagis.
Men jobbsökandet med att skicka ansökningar och ringa runt går ju självklart först nu i veckan.

Vill ha tag i ett jobb nu!
Okej att det är skönt att vara hemma men ekonomin ser ju inte så ljus ut med a-kassan och även om jag har massor saker att göra här hemma med att rensa mm så blir man ändå spytrött bara man tänker på det.
Så nu jävlar blir det att ligga på som fan för att få ett jobb och få ordning på ekonomin igen!

Av Helena Wreigård - 27 september 2012 21:28

Är äntligen nerbäddad i sängen efter en lång dag på gekås med Erika.
Många fynd gjordes och jag blev nästan 4000 kr fattigare i plånboken men nu har barnen nya vinterkläder iaf och en stor del av deras julklappar är klara.

Fyndade ett fodrat regnställ till Ida för endast 99 kr och sen köpte jag en toksnygg jacka och termobrallor till Lilleman.

Blev även massa kläder till barnen, vantar, mössor, 2 tröjor till mig, leksaker, dukar, handdukar, grind till trappen mm mm
Helt sjukt vad mycket man får för pengarna i Ullared. Fick med mig en fullproppad gekås bag plus 4 stora kassar med mig hem.


Nu blir det att sova så vi orkar upp i morgon så Ida kommer iväg till skolan.


Av Helena Wreigård - 25 september 2012 15:20

Chocken efter beskedet om min brukare har lagt sig och även fast det fortfarande är ledsamt så måste ändå livet gå vidare tyvärr.
Bollen är iaf i rullning med att få igång min A-kassa igen.
Är fortfarande oklarheter med min arbetsgivare så det är överlämnat till facket som skulle reda upp det och jag har börjat söka jobb igen.
Sjuk känsla är det iaf att man inte har något jobb att gå till längre.
Men har lyckats fördriva dagarna ändå med att skicka ansökningar och dragit igång en storstädning av hela huset och går igenom rum för rum med att rensa och städa ordentligt.
Är på tiden att vi försöker få lite ordning här hemma i röran och rensar ut sånt som kan slängas eller säljas.
Har hunnit med hallen idag och sen rensat ur Ivars leksakslåda på grejer han inte leker med längre. Så förhoppningsvis kanske man kan få in lite extrapengar från all rensning då vi kommer få dra åt svångremmen här hemma och leva snålt nu då jag inte kommer få så mycket pengar från a-kassan.
Fick 12000 över denna månaden efter att allt blev betalt och kommer väl få rätt bra över nästa månad med då jag får min sista lön från jobbet så det blir att lägga undan så mycket som möjligt nu.
Tyvärr så behövs det inhandlas vinterkläder och fyllas på i barnens garderober så där lär det ju försvinna lite pengar och jag skulle behöva vinterkläder med men barnen går först och jag kan nog leva med min vinterjacka ett år till så dom får det dom behöver.
Blir tajt i ekonomin men vi kommer klara det.
Är bara synd att vi kommer få leva riktigt snålt nu men man är ju detsto mer taggad till att söka jobb för att slippa leva snålt.

Av Helena Wreigård - 21 september 2012 21:01

Är en tung dag idag och det har fällts många tårar och tankarna har snurrat runt i huvudet.

Fick ett samtal i morse från min arbetsgivare om att min brukare jag jobbat åt hade avlidit i går kväll hastigt.
Jag var ledig i går och fanns inte på plats när detta hände.
Är självklart chockad vad som hänt och lider otroligt mycket med familjen som mist sitt barn och visst känns det hos mig med att det kommer bli tomt då jag har kommit nära både brukaren och familjen.
Åkte iaf dit idag efter jag fick beskedet med en blomma från min familj och syrran och pratade med familjen. Många tårar blev det och vi pratade länge om brukarens fina sidor.
Även om jag nu inte kommer jobba kvar hos familjen så kommer vi iaf försöka hålla kontakten.
Har trivts så otroligt bra med jobbet och alltid känt mig välkommen i deras familj och som mamman sa så är jag som en dotter för dom.

Det är så tragiskt det som hänt men tyvärr så måste livet gå vidare trots att man är helt nedslagen av detta just nu.

R.I.P


Av Helena Wreigård - 2 september 2012 22:12

Sjukstugan är igång igen med en karl som har bihålsinflammation, en son som är snorig o har feber och jag börjar få ont i halsen är frusen och snorig. Den enda som fortfarande mår prima och är frisk är Ida som vanligt.
Fattar inte hur hon lyckas klara sig undan alla sjukdomarna som florerar i familjen trots att hon gärna gosa med oss när vi mår som värst.
Tyvärr så kan jag inte vara hemma trots att jag önskar det utan får snällt pallra mig iväg till jobbet och bita ihop.
Karln ska äntligen börja jobba igen efter att ha legat nerbäddad i sängen i en veckas tid och tyckt synd om sig själv.

Blev faktiskt ledig i helgen och på lördagen var vi på bbg marknad och roade oss med att åka karusell och köpa strumpor.
Idag blev det en spontantripp till örebro med barnen syrran och Johanna.
Vi var på Megahuset först där vi inhandlade kläder till sessan inför hennes fotografering. Blev 3 tröjor, en kjol och ett par tajts från Name It för 350 kr så det var som hittat. Var sen på marieberg och shoppade med.
Köpte en kortärmad onepiece på wear it samt en lång skjorta för 50 kr så det blev många fynd gjorda idag.

Nu blir det snart sängen och hoppas man mår bättre när man vaknar i morgon.

Presentation


Vem är då jag?
Jo, en måttligt upprorisk, enormt glad och vässad *host* 29 årig 2 barnsmamma till Ida född 8/1-06 och Ivar 17/3-10.
Hon bor utanför Motala i ett rött hus med vita knutar med streetrace galna sambon Mattias, barnen och ett kaninskrälle


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards