Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Helena Wreigård - 8 augusti 2012 22:57

Har precis fått höra att jag är en gnällspik på fb och alltid skriver "tyck synd om mig" statusar.
Well fine tyck vad ni vill men jag skriver väl vad jag vill på min fb och jag söker inte efter uppmärksamhet utan det är mitt liv och min vardag som jag delar med mig av. Ta bort mig som vän om jag gnäller för mycket och ni inte orkar läsa då!
Fattar inte varför man ska försköna allt på fb och ja mitt liv kanske inte är lika fluffrosa, soligt och problemfritt som ni skriver om och jag kanske framstår som gnällig men jag är iaf ärlig!
Hade ni hellre sett att jag skrivit årets genomskinligaste löger om att saker och ting är underbart när allt är piss eller att jag mår toppen när jag egentligen bara vill krypa under täcket i ett år eller 2?
Allt är verkligen inte guld och gröna skogar jämt och varför ska man behöva tänka sig för när man delar med sig av sin vardag för att vissa stör sig på det?

Att man sen blir lynchad för att man ifrågasätter hur saker sköts och folk inte kan inse att man tycker och tänker samt har olika uppfattningar är ju sjukt. Men när det väl kommer till kritan så skulle dom kanske ifrågasatt samma sak själva om dom varit i samma sits.

Irriterad till max just nu!

Av Helena Wreigård - 8 augusti 2012 12:38

Har varit sjuk sen i måndags och fått vara hemma från jobbet och kurerat mig. Halsen värker, pendlande feber och noll matlust. Så idag har jag fått en tid på vårdcentralen för att kolla upp halsen. Hoppas verkligen dom ger med sig och skickar en remiss så jag kan få operera bort halsmandlarna för jag har jätteproblem med dom och får halsfluss så fort jag blir minsta förkyld.
Får väl se vad domen blir.

Annars så rullar väl vardagen på.
Gtn är fortfarande trasig och vi väntar på delar från tyskland som är beställda via Almeviks motor i lkpg. Förhoppningsvis så dyker dom upp i veckan och vi kanske kan få ordning på den tills big meet.

Barnen är både högt och lågt då dom fått vara lediga när jag varit sjuk.
Men har fungerat bra och dom har tagit hand om deras stackars mamma och kommit med filtar och satt på filmer som vi kollat på tillsammans.
Ida har grejat på sitt rum med att göra iordning efter att vi bytte hennes loftsäng till en växasäng igen för att få mera plats så hon har möblerat om och rensat bland alla leksaker.

Ser verkligen ut som kriget här men har varken ork eller lust för någonting just nu.
Värmepumpen står fortfarande i kartongen i vardagsrummet i väntan på att bli uppsatt, klädhögen växer oroväckande i tvättstugan och dammråttorna planerar nog ett anfall snart.
Så jag hoppas att jag kommer i form snart så jag kan styra upp kaoset här hemma igen.
Karln har iaf hållt ställningarna bra och röjt bort det mesta så jag har kunnat vila och det hör ju inte till vanligheterna så jag hoppas att han fortsätter även när jag är frisk.

Nu ska det lagas mat till monstren och vila igen sen blir det att åka till vårdcentralen när karln kommer hem.

Presentation


Vem är då jag?
Jo, en måttligt upprorisk, enormt glad och vässad *host* 29 årig 2 barnsmamma till Ida född 8/1-06 och Ivar 17/3-10.
Hon bor utanför Motala i ett rött hus med vita knutar med streetrace galna sambon Mattias, barnen och ett kaninskrälle


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards